اخبار, تازه ها

بازگشت روی ریل…

مدیرعامل شرکت راه آهن مطرح کرد:

۱۲۰۰میلیارد تومان از منابع ماده۱۲آزاد شد.

نمایندگان بخش خصوصی به ارکان تصمیم گیر راه‌آهن ورود کنند

روابط‌عمومی:
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در جلسه هم اندیشی با بخش خصوصی گفت:
معتقدم تشکیل کارگروه با بخش خصوصی برای ایجاد تحول کارساز نیست و باید نمایندگان بخش خصوصی در ارکان تصمیم گیر راه‌آهن به رسمیت شناخته شوند و حضور پیدا کنند.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن صنایع ریلی ایران و به نقل از پایگاه خبری تین‌نیوز؛ جبارعلی ذاکری، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست هم‌ اندیشی با شرکت‌های بخش خصوصی حمل‌ و نقل ریلی و تولیدکنندگان واگن و لکوموتیو که پیش از ظهر امروز دوشنبه ۲مهرماه ۱۲۰۳ در ساختمان مرکزی راه آهن برگزار شد، اظهار کرد: این نشست برگزار شد تا دغدغه‌ ها و چالش‌ های پیش روی بخش خصوصی و راه‌آهن شنیده شود و این نشست‌ ها به صورت حوزه‌ ای و تخصصی برگزار خواهد شد.
وی افزود: امیدوارم با همفکری هم بتوانیم گام‌ هایی مهم را رو به جلو برداریم. ذاکری در ادامه با قدردانی از زحمات مدیران پیشین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: با همدلی و همفکری این قافله را به سمت جلو پیش خواهیم برد و نباید به عقب برگردیم و در این راستا باید تلاش‌های مضاعفی صورت گیرد. وی همچنین ادامه داد: با همه ذینفعانی که در این حوزه فعالند دست به دست هم خواهیم داد تا به اهداف راه‌ آهن برسیم. ذاکری در ادامه اظهار کرد: در یک دوره گذار قرار داریم و الگوهای راه‌ آهن دولتی باید به سمت کاهش تصدی‌ گری حرکت کنند. وی افزود: بهترین راه این است که نمایندگان بخش خصوصی در ارکان راه‌آهن به رسمیت شناخته شوند تا از نظرات تشکل‌ها و شرکت‌ها بهره گرفته شود و بخش خصوصی بتواند حضور مستمری در بخش‌های مختلف داشته باشد.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: آماده به کاری لکوموتیوهای کشور حدود ۵۰درصد است و ورود لکوموتیوهای جدید و استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی می‌تواند کارگشای کمبودهای موجود شود. وی با بیان این که باید امری مشابه فاینانس خارجی برای فاینانس داخلی ایجاد شود، گفت: خرید لکوموتیو از شرکت‌های تولیدکننده خارجی با حدود ۱۵درصد قیمت نهایی انجام می‌شود و مابقی مبلغ با استفاده از درآمدهای همان لکوموتیو پرداخت می‌شود؛ این در حالی است که برای خرید محصولات داخلی باید همه مبلغ را پرداخت کرد. ذاکری در ادامه با اشاره به علاقه مندی دولت به توسعه زیرساخت های ریلی و در مقابل بی توجهی به نوسازی و افزایش ناوگان، اظهار کرد: اگر خط آهن جدیدی توسعه پیدا می‌کند، قطاری از محور دیگری حذف و به خط جدید افزوده می‌شود؛ چرا که کمبود ناوگان همچنان در کشور جدی است. وی در خصوص پرداخت مطالبات بخش خصوصی نیز گفت: بانک ملی ۱۲۰۰میلیارد تومان از تبصره ۱۸ را پرداخت کرده و با مبلغی که مجموعه راه‌ آهن پرداخت می‌کند به ۳.۶همت می‌رسد و پرداخت مطالبات تبصره ۱۸ انجام خواهد شد. در خصوص ماده ۱۲ نیز گفت‌ و گوهایی با وزارت نفت انجام شده و قول‌هایی نیز دریافت شده است که امیدوایم آثار آن را به زودی ببینیم. ذاکری ضمن تاکید بر توسعه حمل‌ونقل مسافری در کنار حمل‌ونقل باری گفت: باید با حرکت روبه‌جلو قطارهای مناسب و شایسته مردم تهیه شود.
شایان ذکر است در این نشست برای نخستین بار بعد از ۳سال از تمام انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی ریلی برای هم اندیشی با شرکت راه آهن دعوت شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *