دویچلند تیکت» دسترسی نامحدود به اتوبوسها، متروها، قطارهای محلی و منطقهای را در ازای اشتراک ماهانه ۴۹ یورویی فراهم میکند، تنها مورد استثنا در این میان استفاده از قطارهای سریع السیر است.
انجام سفرهای نامحدود داخلی در آلمان با خرید اشتراک ماهانه ۴۹ یورویی امکانی است که دولت این کشور از روز دوشنبه دوم مه ۲۰۲۳ برای شهروندان فراهم کرده است. با اینکه از این امکان مسافرتی جدید به عنوان «انقلاب» یاد شده، اما سوالها و تردیدهایی را در خصوص هزینه و اثربخشی بالقوه چنین پروژهای مطرح کرده است. دولت آلمان با این ابتکار قصد دارد از شهروندان در مواجهه با تورم حمایت و همزمان استفاده از حمل و نقل عمومی و کمآلاینده را در این کشور ترویج کند.
«دویچلند تیکت» دسترسی نامحدود به اتوبوسها، متروها، قطارهای محلی و منطقهای را در ازای اشتراک ماهانه ۴۹ یورویی فراهم میکند؛ تنها مورد استثنا در این میان استفاده از قطارهای سریع السیر عنوان شده است.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی آورده است که اطمینان از موفقیت این پروژه با توجه به هزینه آن هنوز در هالهای از ابهام است.
این در حالیست که فولکروایزینگ، وزیر حمل و نقل آلمان از این پروژه به عنوان «مهمترین اصلاحات حمل و نقل» در تاریخ کشورش یاد کرده و یک فعال محیط زیست نیز آنرا «انقلاب راهآهن» خوانده است.
انجمن پیمانکاران حمل و نقل عمومی آلمان انتظار دارد که دست کم ۱۶ میلیون مشترک جدید در این کشور ۸۴ میلیون نفری به جمع مشتریان اضافه شود. در حال حاضر حدود ۷۵۰ هزار بلیت ۴۹ یورویی در آلمان به متقاضیان فروخته شده است، این تعداد بدون احتساب کاربرانی است که اشتراک عادی خود را به «دویچلند تیکت» تبدیل کرده اند.
چگونگی تأمین مالی پروژه یاد شده طی ماههای گذشته به موضوع اصلی بسیاری از بحثها و گفتگوها در آلمان تبدیل شده بود؛ مسئلهای که راه اندازی بلیط و اشتراک ۴۹ یورویی را اندکی به تاخیر انداخت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، برای جلوگیری از افزایش بیشتر کسری بودجه شرکت ملی راهآهن آلمان (دویچه بان) که حدود ۳۰ میلیارد یورو تخمین زده میشود توافقی میان تشکیلات ایالتی و دولت فدرال منعقد شده است.
به موجب این توافق، هر یک از طرفین برای کاستن از بدهیها موظفند سالانه ۱.۵ میلیارد یورو به شرکت ملی راهآهن آلمان کمک کنند.